0 beğenilme 0 beğenilmeme
12 gösterim
Hz. Muhammed s.a.v. kategorisinde
Peygamberimizin (s.a.v) Hz Zeynep için eski eşi Hz Zeyd'i dünürcü olarak gondermesine ne yorum yaparsınız ? Dünürlük Ahzab suresi 37. Ayet indikten önce mi sonra mı olmuştur ?

1 cevap

0 beğenilme 0 beğenilmeme
Selamün Aleyküm Kardeşim,

   Cahiliye devrinde sınıf farklılıklarından dolayı köle ve zenginin evlenmeleri müstekreh karşılanıyordu. İki farklı tabakada bulunan kişilerin evliliğinden hoşlanılmıyordu. Dinimizin en mühim bir kaidesi de şudur ki: "Sizin Allah katında en şerefliniz takvaca en ileri olanınızdır." Bu yüzden dil, ırk veya toplumsal tabakaya bakmaksızın Dinimiz insana değer vermiştir ve takvanın önemini vurgulamıştır. Peygamber Efendimiz (sav) bir hüküm geldiği zaman ilk önce kendisi ve çevresinde uygulardı. Bunun için de soylu bir aileye mensup olan Hz. Zeyneb bint. Cahş (ra) ile azatlı kölesi Hz. Zeyd (ra)'in dünürü olarak nikahlarını kıydı. Hz. Zeyneb'in anne ve kardeşleri de bunu kabul etmediler. Ama Efendimiz'i (Sav) kıramadılar. Bu şekilde yanlış bir adet daha yok edilmiş ve tarihe karışmış oluyor.

  Lakin, zaman geçtikçe ikisinin arasındaki evlilik bağları azalmaya başlamıştı. Birbirleri ile hiçbir zaman tam bir kaynaşma meydana gelmedi. Bir gün Hz. Zeyd (ra) Efendimiz'e (sav)Hz. Zeynep'ten (ra) boşanmak istediğini söyledi. O ise "Hanımını tut, boşama, Allah'tan kork." dedi. Fakat anlaşmazlık artınca Hz. Zeyd boşandı.

 Aslında Peygamber Efendimiz, Hz. Zeyd’e “Zevceni tut, boşama.” dediği za­man onun Zeyneb’i mutlaka boşayacağını ve iddeti dolduktan sonra da onun kendisiyle evleneceğini biliyordu. Bunu Cenâb-ı Hak kendisine bildirmişti. Zaten Hz. Zeyneb de bir Peygamber hanımı olacak fıtrattaydı.

Ancak Peygamberimiz, münafıkların dedikodularından çekindiği için, Zeyd’den boşanan ve iddeti dolan Hz. Zeyneb’e evlenme teklifinde bulunamıyordu. Çünkü Arapların âdetine göre, bir kimse evlatlığının hanımıyla evlenemezdi. Fakat diğer Cahiliye âdetleri gibi bu yanlış âdetin de kaldırılması icap ediyordu. Çünkü evlatlık, hakiki evlat sayılmazdı.

Daha sonra ayet nazil oldu ve Hz. Zeyd'i dünürlük yapması için görevlendirdi. Ve böylece evlatlığın hakiki evlat telakki edilmesi gibi yanlış bir adet de ortadan kalktı.
Selamun Aleyküm Hoş geldiniz, Cennetbahcemiz sizlere sorularınızın diğer üyelerimiz tarafından cevaplanması için bir ortam sağlar. Sitemiz reklam gelirleri ile ayakta tutulmaktadır. Destekleriniz için teşekkür ederiz.

4.4k soru

4k cevap

29.3k yorum

820 üye

...